Tiyatro atölyesinde dönemin ilk haftasında; ses ve nefes egzersizleri ile rahatladıktan sonra yapılan emprovizasyon çalışmasında uykuya dalan öğrencilerin, karanlık ve sessiz ortamda fısıltıyla verilen yönergelerle içten dışa doğru kendi bedenlerini, iç seslerini dinleyerek hayal güçlerinin ve konsantrasyon yetilerinin gelişmesi sağlanmıştır.
İkinci haftada, tiyatronun temelinde iyi bir gözlemin olduğu gerçeğinden yola çıkılarak öğrencilerden yaşlıları gözlemlemeleri ve bunu bedenlerini kullanarak canlandırmaları istenmiştir.
Başka bir çalışmada ise tiyatronun eğitici yönünden yola çıkılarak tanışma, davet, arkadaşlık, toplumda nasıl davranılması gerektiği, kız ve erkek diyaloglarının farklılıkları da baz alınarak toplumda saygın bir yer edinmeleri konusunda canlandırmalar yapılmıştır.
Diğer bir haftada, işportacılık mesleği gözlem çalışmasında ise içselleştirme esasına dayanarak çocukların performans sergilemeleri istenmiştir. Her çalışmada olduğu gibi performans, öğretmen denetimi ile topluca değerlendirilmiş ve tekrarlarla kişiselleştirilmiştir.
Röportaj çalışmasında ise doğaçlamadan yola çıkılarak öğrencilerin pratik zekalarını geliştirmeleri baz alınmıştır. Haberci ve konuk söyleşisi sonunda yine topluca performanslar değerlendirilerek çalışmalar tekrarlanmıştır.
Genel olarak öğrencilerin öz güven ve öz saygı, empati, düşündüğünü doğru şekilde anlatabilme, göz teması kurabilme yetisi gibi birçok kişisel gelişim avantajları tiyatro aracılığıyla geliştirilmeye devam etmektedir.
Tiyatro atölyesine katılan çocuklar; rol dağılımının yapıldığı, provalarının ise tatil sonrası başlayacağı yeni oyunlarının metnini geçen yıl olduğu gibi bu yıl da güzel bir performans sergilemek için heyecanla beklemekte ve yollarına devam etmektedirler.


